Tadabbur Al-Quran (Untuk Pelajar Sekolah Rendah)

25 Oktober lalu, saya diberi tanggungjawab mengendalikan satu program motivasi kepada pelajar tahun enam Sekolah Kebangsaan Taman Seroja yang baru sahaja menamatkan Ujian Pernilaian SEkolah Rendah (UPSR). Program diadakan di Kem G-Jan Labu Negeri Sembilan.

Saya memikirkan apakah pengisian yang dirasakan sesuai dengan mereka. Terlalu banyak kalau hendak dibincangkan berkenaan Kitab Allah ini yang meluas ilmunya. Jadi saya memetik beberapa maklumat yang saya rasakan penting bagi mereka yang mudah-mudah dan ringkas untuk difahami brdasarkan tahap pencapaian akal mereka menerimanya. Mungkin satu slot sahaja tidak cukup untuk memberi kefahaman meluas, tetapi dengan apa yang dirasakan baik saya berusaha menyampaikan.

Saya sengaja ingin memasukkan slide yang saya sediakan agar dapat dikongsi untuk semua. Sebarang komen saya mengalu-alukan untuk penambahbaikan masa depan.

Saya sediakan link. Boleh Download dan manfaatkannya.. http://www.mediafire.com/file/65mgmw8lsz4uu3x/Mari%20Mentadabur%20Al-Quran.pdf

 

 

 

Leave a Reply

