Anda tidak tahu ada fatwa atas sesuatu isu lama atau baru?? Saya tolong anda..

Alhamdulillah dengan izin Allah saya merasa terpanggil untuk membantu menjalankan usaha dakwah bagi menjawab sedikit persoalan dan  merungkai permasalahan berkenaan fatwa dan yang timbul khususnya di malaysia. Saya rasakan medium blog, web ini satu wadah penting dan cepat untuk menyebarkan sesuatu permasalahan hukum atau fatwa yang dikeluarkan. Saya menjalankan usaha ini agar tiap pahala yang ada saya sedekah buat datuk saya yang telah meninggal dunia 25 Nov 2009. Kebetulan tarikh yang sama saya kemalangan.Masih teringat lagi apa yang berlaku..

Saya ingin memasukkan permasalahan fatwa berdasarkan apa yang dikeluarkan oleh Muzakarah Fatwa Kebangsaan dan Jabatan Mufti Negeri. Saya ada mengumpulkan sebilangan Fatwa negeri dan keputusannya. Jadi dengan sedikit usaha ini dapat saya membaca dan mengkaji kitab2 selain menjawab persoalan yang diajukan. Secara kebetulan sekarang saya berkerja sementara di JAKIM bahagian Pengurusan Fatwa dan Pembangunan Ijtihad jadi sedikit sebanyak dapat membantu usaha menyebarkan fatwa seluruh Malaysia..selain melaksanakan sebagai jalan memberi kefahaman kepada pendidikan fatwa.

Saya harapkan usaha ini sebagai membantu Institusi fatwa dan jabatan Mufti di samping terdapat banyak lagi laman web berkaitan fatwa yang ada. Laman blog yang serba daif ini akan saya menambahbaikkan bagi memudahkan semua..

Untuk Pertanyaan mengenai Fatwa boleh hubungi:
firdausmohdkhalil@gmail.com atau SMS 019-4609722

****UNTUK MAKLUMAN SAYA HANYA MEMASUKKAN JAWAPAN KEPADA PERSOALAN FATWA.. SAYA AKAN MEMETIK KEPUTUSAN BERKAITAN APA YANG DIAJUKAN SAHAJA.. TERIMA KASIH****

Leave a Reply

