Lagi-lagi tentang USIM..

Saya tidak mahu komen apa yang dinyatakan kerana sudah banyak berita mengenai perkara ini. Apa yang menyedihkan tindakan ini boleh mencemarkan kedua-dua belah pihak. Pihak USIM dan juga Pn. Yasmeen Norhazleena Bahari (Bekas Pensyarah USIM).

Tindakan demi tindakan dapat dilihat. Saya merasakan apa yang berlaku seperti “mencemarkan 10 Ramadan terakhir”. Pelajar USIM mesti sudah tidak lagi melenting dengan tohmahan yang dilemparkan. Apa pun saya berharap pihak media tidak menjadi “batu api” dengan apa yang berlaku. Kadang-kadang benda kecil pun boleh jadi besar. Mungkin anda sendiri dapat membuat kesimpulan.

USIM adalah universiti terbaru, bagi saya dengan apa yang berlaku akan menjadikan pelajar USIM dilihat sebagai pelajar yang mendapat markah kasihan. Walhal kita lihat berapa ramai yang lulus peperiksaan dengan apa yang guru atau pensyarah beri. Saya rasa kalau ikut skema pemarkahan tiada pelajar yang akan lulus cemerlang. Guru atau Pensyarah sudah tentu melihat kalau ada “jawapan” juga walaupun sedikit.

Saya menyanjung tiap guru, ustaz dan pensyarah yang memberi ilmu kepada saya. Saya mengucapkan terima kasih juga kepada Puan Yasmeen Norhazleena Bahari kerana dia juga pernah menjadi guru saya.

Saya juga meletakkan kepada pihak berwajib memainkan peranan yang sewajarnya. Moga pelajar USIM tidak menjadi mangsa keadaan kerana kerana nila setitik, rosak susu sebelanga..

Link akhbar Kosmo : http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0911&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm

Leave a Reply

