Influenza H1N1 perlu samak badan??

Terima kasih kepada sahabt di Facebook yang bertanyakan mengenai perlukah apabila seseorang terkena ‘Influenza H1N1 kena samak badan. Saya bertanya kepada Tuan Guru saya Dr. Zulkifli Mohammad al-Bakri mengenainya. Beliau menjawab tidak perlu untuk samak satu badan. Saya memahami apa yang diperkatakan beliau dengan tenang kerana tahu kita tidak menyentuh babi dan buat apa perlu samak.

Dalam satu sessi kuliah saya bersama Tuan Guru Haji Jusoh Tobiar beliau memberi satu petua dan boleh juga dinamakan tips untuk berubat dari Influenza H1N1. Seperti mana saya ada nyatakan pada tajuk sebelum ni dalam Ikhtiar penyembuhan H1N1 @ Selesema Babi..

Tiada percanggahan pendapat diantara kedua-dua Tuan Guru saya tentang apa yang dinyatakan pada saya. Saya mengambil jalan memilih kedua-dua pendapat tersebut yang mempunyai dalil tersendiri. Kepada semua yang melayari blog saya pilihlah apa yang anda suka. Tidak ada paksaan kepada sesiapa.

Moga Allah membuka jalan penyelesaian tiap apa yang berlaku. Tiap penyakit ada ubatnya. Dengan rendah diri saya hanya menyampaikan ilmu yang saya perolehi atas rasa cinta kepada umat Islam semua.

Kata cerdik pandai : “Kalau tidak mahu banyak perkara jangan tinggal semuanya, ambillah satu kerana ada satu yang akan memberikan manfaat kepada kita”.

Leave a Reply

