Semester 7 Di USIM

Hari ini 6 Julai 2009, setelah lama tidak mengaktifkan isi blog dapat juga hari ini saya mulakan akiviti penulisan blog seperti biasa. Pada sebelah pagi kuliah telah berjalan seperti yang ditetapkan jadual. Setakat hari ini selepas pendaftaran kursus sebanyak 6 madah yang akan diambil pada semester ini.

Antara kursus terakhir saya di USIM sebelum semester 8 yang saya akan menjalani praktikal di tempa yang bakal saya ditempatkan ialah:

  • Siyasah Syar’iyah
  • Dirasat al-Fatwa al-Muasorah.
  • Undang-Undang Tort Islam.
  • Fiqh al-Dusturi wal Idari.
  • Pengurusan Fatwa.
  • Projek Ilmiah.

Semester ini juga saya akan buat thesis untuk peringkat Sarjana Muda Fiqh dan Fatwa. Tajuk thesis

أحكام ولي المجبر عند المذاهب الأبعة دراسة مقارنة.

Kepada semua rakan-rakan tidak kira dai USIM ataupun dari universiti lain selamat belajar. Belajarlah bersungguh kerana Allah..

Leave a Reply

